fredag 3 januari 2014

Rumfixeri nu nu nu!

Gah! Jag vill börja med småungarnas rum!! Har så mycket planer för deras rum. Väggarna ska bli vita, sen vill jag ha en fin fondvägg. Jag har köpt röda grejor med vita prickar på men sen ska det in någon mer färg (är sugen på en ljus grön med vita ränder saker men verkar svårt att hitta det). Funderar även på grönt från Ikea (saker/detaljer) då det verkar svårt med det randiga.

En himmelsäng jag köpte av impuls för några år sen funderar jag på att färga röd (den är ljusblå nu och legat i påsen sen jag köpte den hahaha). Sängen (växasäng) ska målas vit, ett kök ska byggas och bli vitt  med svarta detaljer och skynke nertill rött med vita prickar, stolar och bord ska köpas från Ikea och bli vitt, gardiner blir med röda med vita prickar och på fönsterbrädan kommer det stå 2 blommor och 2 ljusstakar i trä (rött med vita prickar typ). Hitta nån matchande matta, upp med vitt tallrikshylla, en röd liten byrå finns med, frågan är som sagt om den ska bli vit? Dock gillar jag faktist den som röd.  Fler hyllor ska upp typ lackhyllor från Ikea eller kanske stringhylla? Mm ja planer för barnens rum finns och detta va några av de. :)

Jag har ju en gammal skolbänk i vitt (måste dock målas om) som jag skulle vilja ha på deras rum men jag vetisjutton var den ska få plats. :/ den är sjukt fin så vill verkligen ha kvar den men samtidigt kan man ju inte bara trycka in för då blir det ju fult och trångt. Gah! Vilka problem man har va? ;) men Gud vad jag vill börja fixa! Nu nu nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar